Alla inlägg under oktober 2008

Av bubbly - 31 oktober 2008 13:36

Jag kan inte tro att jag drömde om dig inatt igen. En del av mig vill på nåt sätt ha dig, eller vill den kanske att du ska vilja ha mig? Den andra delen av mig säger att du är irriterande och äcklig och att jag ska akta mig för dig. Jag känner igen den där djuriska dragningskraften hos dig, jag har stött på den förr. I ett förhållande som inte gav mig annat än smärta.

Den andra delen är också den delen som så osäker på sig själv i smyg tycker om någon annan men vet att den aldrig kommer att vara modig nog att berätta det. Men dig kan jag i alla fall tycka om med rent samvete. Mitt hjärta säger åt mig att göra det, att berätta. Men i närheten av dig vägrar min kropp att lyda, tungan blir som fastlimmad i gommen och hjärnan säger Nej, gör det inte, du kommer att skämma ut dig. Fast jag vill ju ändå veta. Om jag fick vara din skulle jag vara lycklig då?

I don't know if I should kiss you or if I'd prefer to miss you.


Ovido - Quiz & Flashcards