Direktlänk till inlägg 3 mars 2013

Sur.

Av bubbly - 3 mars 2013 17:09

Oftast behöver jag skriva för att jag är ledsen, förvirrad eller orolig. Nu behöver jag skriva för att jag är sur. Varför? Jag vet inte. Jag är bara så jävla sur. Det kan ha börjat med att det regnade idag som utlovat. Jag som skulle till stranden och få bruna ben. Sedan läste jag en artikel om Maria Svelands nya bok. Den handlar om män som näthatar kvinnor. Då blev jag sur och bitter. Och så längtade jag efter att få läsa boken. Maria i mitt hjärta. Jag går utanför dörren, fortfarande irriterad och sur. Det hjälper inte av att alla ropar "Tjena viting!" efter mig. Eller att precis alla jag möter särbehandlar mig på grund av min hudfärg. Jag vill säga att det är rasism. Men säger jag det högt till någon kommer jag bli gapskrattad åt. Så jag får hålla det inne och bli ännu surare.


När jag kommer hem igen har Familjen Förväntan ställt in min bortglömda disk på rummet. Tack som fan. Nu blev jag glad. Jag blev så glad att jag tog min väska, stolpade ut i regnet och satte mig på första bästa buss härifrån. Sedan in på en bar, svepte ett glas vin. Medicinen och vinet tillsammans gör mig yr. I mitt vredesmod köper jag chips och godis, tar en taxi hem och vill bara vara ifred. Om man får för Familjen Förväntan, förstås.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bubbly - 8 januari 2015 14:32

Läsa mer skönlitteratur Vara mer glad Göra fler saker som är givande för sinne och själ Spara mer Lägga fram uppsatsen ...

Av bubbly - 4 januari 2015 15:21

"Hur ska det gå? Jag orkar inte mer."   Jag skrattade åt mig själv idag. Kom att tänka på att jag undrade hur jag skulle orka när jag började min kandidatutbildning. Trodde jag var skoltrött. Jag visste inte innebörden av ordet "skoltrött" då. Nu...

Av bubbly - 15 oktober 2014 15:42

Här sitter jag, hemma från jobbet för att jag blev rädd att vara smittad av ebola i morse. För att jag har ätit torkat viltkött från Afrika som en krasslig kvinna bjöd på. Men eftersom jag av någon anledning tänker 100 gånger klarare när jag sitter e...

Av bubbly - 7 maj 2014 21:36

Det var längesedan nu. Jag har sannerligen befunnit mig i ett hav av lycka. Tror jag? Slagen har varit borta länge. Jag har inte behövt ligga vaken en endaste natt med ett hjärta dansandes i otakt och den upprepade känslan av att jag dör. Jag har myc...

Av bubbly - 20 juni 2013 10:40

Eftersöks. Är det inte där jag borde vara nu? Eller att det borde vara i mitt huvud åtminstone. Istället lever jag i samma gamla verklighet, ungefär. Ändå har jag idag lättare att säga saker och göra saker som jag kände olust inför tidigare. Med andr...

Ovido - Quiz & Flashcards