Alla inlägg under januari 2015

Av bubbly - 8 januari 2015 14:32

  1. Läsa mer skönlitteratur
  2. Vara mer glad
  3. Göra fler saker som är givande för sinne och själ
  4. Spara mer
  5. Lägga fram uppsatsen

Av bubbly - 4 januari 2015 15:21

"Hur ska det gå? Jag orkar inte mer."


Jag skrattade åt mig själv idag. Kom att tänka på att jag undrade hur jag skulle orka när jag började min kandidatutbildning. Trodde jag var skoltrött. Jag visste inte innebörden av ordet "skoltrött" då. Nu sitter jag här 4,5 år senare och ställer mig själv samma fråga: Hur ska jag orka?


"Vill du vara med på en utmaning?", frågade jag min sambo senast i morse. Det hände per automatik att mitt liv kom att styras upp kring utmaningar. Projekt. Saker att lägga till på mitt CV. Det blir svårare och svårare. Till sist kvarstår frågan: När tar det slut?


"Hur ska det gå? Jag orkar inte mer", viskade jag.

"Du är stark. Var stark."


Jag hittar snart tillbaka till det som brukade vara jag.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards